overzicht

Subsidie: Mijn Digitale Zaak

Voor MKB-ondernemers die verder willen digitaliseren is er de subsidie Mijn Digitale Zaak.

Gepubliceerd: 29-07-2022

Digitalisering kan u helpen om te groeien met uw bedrijf. Veel ondernemers willen wel digitaliseren, maar weten niet goed waar zij moeten beginnen. Of de mogelijkheden die zij zien, zijn te kostbaar. Daarom is er een subsidie voor ondernemer in het MKB met 2 tot 50 werknemers: Mijn Digitale Zaak.

De subsidie
U kunt advies inwinnen en/of digitale technologie aanschaffen en implementeren. De subsidie hiervoor is 50% van de subsidiabele kosten, met een maximum van € 2.500, waarvan maximaal € 500 voor advies. U kunt verschillende offertes indienen tot het maximale bedrag is bereikt. Dat moet u wel in 1 aanvraag doen.

Een aantal zaken komen niet in aanmerking voor subsidie:

  • Aankoopadvies door de leverancier van de technologie die u wilt aanschaffen of implementeren.
  • Diensten of producten die niet aansluiten bij wat de leverancier normaal gesproken levert.
  • Betaalde social media abonnementen.

De aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst, tot het totale budget op is.

Voorwaarden
Mijn Digitale Zaak is bedoeld voor bedrijven met personeel die over het laatste afgesloten boekjaar 2 tot 50 werknemers in dienst hadden en een jaaromzet hadden van maximaal € 10 miljoen.

U mag deze subsidie alleen ontvangen als u daarmee het zogenaamde de-minimisplafond niet overschrijdt. Dat is een regel vanuit de Europese Commissie, om te zorgen voor eerlijke concurrentie. Het algemene maximumbedrag is € 200.000 per zelfstandige onderneming over een periode van 3 opeenvolgende belastingjaren. Voor bepaalde sectoren geldt een lager maximumbedrag. U geeft aan dat u hieraan voldoet via een zogenoemde verklaring de-minimissteun. Deze verklaring is verwerkt in het aanvraagformulier voor Mijn Digitale Zaak en hoeft u dus niet apart in te dienen.

Aanvragen
U kunt Mijn Digitale Zaak aanvragen vanaf 22 juni 2022, 9:00 uur tot en met 30 november 2022, 17:00 uur. U logt in met eHerkenning. Voor uw aanvraag heeft u minimaal niveau 2+ met machtiging RVO-diensten op niveau eH2+ nodig.

Met de subsidie via Mijn Digitale Zaak kunt u advies inwinnen en/of technologie aanschaffen om uw basis op orde te krijgen op het gebied van digitalisering. Om u hierin wegwijs te maken, kunt u als retailondernemer starten met de praktische routekaart en digitaliseringsscan. U checkt de routekaart en vult de digitaliseringsscan van KVK in op mijndigitalezaak.nl. Aan de hand van deze vragenlijst ontvangt u persoonlijk advies over de investering die voor u loont. Dit advies kunt u downloaden als pdf en heeft u nodig voor uw subsidieaanvraag.

Dankzij het advies weet u wat u kunt doen op het gebied van digitalisering. U kunt nu offertes opvragen. Weet u niet bij welke aanbieders u moet zijn? Dan kunt u gebruikmaken van de lijst met leveranciers van INretail en MKB-Nederland. Alleen de producten en diensten die op de routekaart staan bij basis niveau 1 komen in aanmerking voor subsidie. De offertes moeten nog geldig zijn op de datum van uw aanvraag.

Met het resultaat van de digitaliseringsscan en de offertes kunt u een subsidieaanvraag indienen bij RVO en een voorschot krijgen op de kosten. 

Tip: De aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst, tot het totale budget op is. Wacht dus niet te lang met uw aanvraag. Meer informatie vindt u op mijndigitalezaak.nl.

https://www.accountantsportal.nl/feed/item/887b048b145b4f1b0d345b5e67e7e1c3/2022-07-subsidie-mijn-digitale-zaak

Bron: Accountantsportal

Overig nieuws


30-12-2022 - Werken met en als zelfstandige
30-12-2022 - Hoofdlijnen tegemoetkoming energiekosten MKB
30-12-2022 - Maximale huurverhoging vrije sector
30-12-2022 - Belastingwijzigingen 2023
16-12-2022 - Vragen over betaald ouderschapsverlof
16-12-2022 - Opmerkelijke belastingconstructies
16-12-2022 - Overuren verplicht uitbetalen?
16-12-2022 - Voorkom einde jubelton
12-12-2022 - Maximumprijs warmtenet flink omhoog: wie veel verbruikt is de klos
02-12-2022 - Verhoogde vrije ruimte en renteloze lening
02-12-2022 - Kerstpakketten in de werkkostenregeling
02-12-2022 - Vastgoed in Box 3
02-12-2022 - UBO-register tijdelijk op slot
18-11-2022 - Reconstructie rittenadministratie
18-11-2022 - Werkgever betaalt werkkleding
18-11-2022 - Weer proefprocedures Box 3
18-11-2022 - Extra maatregelen voor MKB
04-11-2022 - Loon over vakantiedagen tijdens ziekte
04-11-2022 - Werknemer uit Oekraïne?
04-11-2022 - Geen navorderingsaanslag over 10,5 miljoen
04-11-2022 - Keuzevermogen vastgoedbedrijf
21-10-2022 - Elektrische fiets met aftrek specifieke zorgkosten
21-10-2022 - Update handreiking fiets van de zaak
21-10-2022 - Mondelinge aanzegging toch geldig?
21-10-2022 - Tegemoetkoming energiekosten MKB
07-10-2022 - Gebruikelijk loon DGA tijdsevenredig?
07-10-2022 - Minuren corona ten laste van overwerkuren?
07-10-2022 - Ruimer uitstelbeleid Belastingdienst
07-10-2022 - Minimumloon stijgt met 10,15 procent
22-09-2022 - Geen bezwaar, rechtsherstel Box 3?
22-09-2022 - Belastingplannen Prinsjesdag: DGA

Contact


  • Lakerveld administraties en belastingen
  • Dorpsstraat 39
  • 1121 BV Landsmeer
  • info@lakerveldab.nl

 


Downloads Lakerveld administraties en belastingen:
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring

Laat een bericht achter


Copyright 2023 - Lakerveld administraties en belastingen
Inloggen | Design by Het Werkt, Idee & Ontwerp